Поради батькам дітей з ООП
Дитина
із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки.
Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві
неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
·
Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої
поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами
під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними
причинами (стиль виховання в сім’ї).
·
Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це
довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
· Навчіться давати
інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі
дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
·
У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде
маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не
можна робити вдома, в дошкільному закладі.
·
Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і
досягнення, навіть самі незначні.
·
У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких
заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на
заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з
дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
·
Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану
поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного
закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
·
Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте
порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у
лікарів–фахівців.
·
Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі.
Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
·
Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою
діяльністю.
·
Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
Корекція
затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи,
яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним
завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти,
організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі
ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар