Щодо посадових обов'язків
асистента вчителя
Лист МОНмолодьспорт № 1/9-675 від 25.09.12 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
№ 1/9-675 від 25 вересня 2012 року
Міністерству освіти і науки, молоді та
спорту
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Щодо посадових обов'язків асистента
вчителя
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту надсилає для практичного
використання орієнтовні кваліфікаційні характеристики асистента вчителя в класі
з інклюзивним навчанням, які розроблені у зв'язку із введенням зазначеної
посади до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів,
затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 р. №1205,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603.
Просимо зміст листа довести до відома керівників районних та міських
відділів освіти, керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Додаток: на 2 арк.
Заступник Міністра Б.М. Жебровський
Додаток
до листа МОНмолодьспорту
25.09.2012 № 1/9-675
до листа МОНмолодьспорту
25.09.2012 № 1/9-675
Кваліфікаційна
характеристика
Асистент
вчителя
Посадові обов'язки.
Забезпечує соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми
потребами: разом із вчителем класу виконує навчальні, виховні,
соціально-адаптаційні заходи, запроваджуючи ефективні форми їх проведення,
допомагає дитині у виконанні навчальних завдань, залучає учня до різних видів
навчальної діяльності; у складі групи фахівців приймає участь у розробленні та
виконанні індивідуальної програми розвитку дитини; адаптує навчальні матеріали
з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності
дитини з особливими освітніми потребами.
Здійснює функції:
- організаційну:
допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням;
надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого
місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних
особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу,
сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями,
які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та
приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Забезпечує
разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та
праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
- навчально-розвиткову:
співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на
задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей
з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та
соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми
потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток
соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей,
талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній
творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та
впевненості у своїх силах і майбутньому.
- діагностичну:
разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку,
вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми
потребами, оцінює навчальні досягнення учня; оцінює виконання індивідуальної
програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
- прогностичну:
на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини приймає
участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;
- консультативну:
постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну
допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.
Дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини,
захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність,
загальну культуру.
Повинен знати.
Основи законодавства України про освіту, соціальний захист; міжнародні
документи про права людини й дитини; державні стандарти освіти; нормативні
документи з питань навчання та виховання; сучасні досягнення науки і практики у
галузі педагогіки; психолого-педагогічні дисципліни; особливості розвитку дітей
з особливими освітніми потребами різного віку; ефективні методи, форми та
прийоми роботи з дітьми, застосовуючи індивідуальний та диференційований
підхід; рівні адаптації навчального та фізичного навантаження; методи
використання сучасних технічних засобів та обладнання; основи роботи з
громадськістю та сім'єю; етичні норми і правила організації навчання та
виховання дітей; норми та правила ведення педагогічної документації.
Повинен вміти.
Застосовувати професійні знання в практичній діяльності, здійснювати
педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах
інклюзивного навчання; разом із іншими фахівцями складати та реалізовувати
індивідуальну програму розвитку дитини; вести спостереження та аналізувати
динаміку розвитку учня; налагоджувати міжособистісні стосунки між всіма
суб'єктами навчально-виховної діяльності; займатись посередницькою діяльністю в
сфері виховання та соціальної допомоги.
Повинен мати.
Розвинені комунікативні та організаційні здібності, здатність співчувати,
співпереживати; ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток людини як
особистості та найвищої цінності суспільства, на творчу педагогічну діяльність;
навички вирішення конфліктних ситуацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар